Gimnazjum Gminne Nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej ul. Jezioro 2, 32-600 Oświęcim tel./fax (33) 844-02-19
| |
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5607 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | GIMNAZJUM OFERUJE
- Klasy pierwsze z wiodacym językiem niemieckim (kontynuacja nauki + podst. j.angielski); - Klasy pierwsze z wiodacym językiem angielskim (kontynuacja nauki + podst. j.niemiecki); - Klasy pierwsze z podstawowym językiem angielskim; - Klasy pierwsze z wiodacym językiem angielskim i niemieckim; - Klasy pierwsze z rozszerzonym programem matematyki; - Klasy pierwsze z rozszerzonym programem wychowania fizycznego:Klasa siatkarskaKlasa piłkarska dla dziewczat i chłopców
|
Cele i Zadania Gimnazjum
- Fachową i życzliwą kadrę pedagogiczną;
- Jednozmianowy system nauczania;
- Mało liczne klasy;
- Kolorowe, dobrze wyposażone sale lekcyjne;
- Specjalistyczne pracownie;
- Nowoczesną salę gimnastyczną;
- Naukę dwóch języków obcych (angielskiego i niemieckiego);
- Liczne koła zainteresowań;
- Możliwość uczestnictwa w polsko - niemieckiej wymianie młodzieży;
- Smaczne i tanie obiady w stołówce szkolnej;
- Bezpieczeństwo i przyjazną atmosferę;
- Bezpłatny dowóz dla młodzieży z terenu gminy.
Zapewniamy
1. Celem działalności gimnazjum jest:
- zapewnienie uczniom realizacji obowiązku szkolnego,
- realizacja programu kształcenia określonego podstawą programową,
- wyrównanie szans edukacyjnych,
- zapewnienie opieki uczniom podczas pobytu w szkole,
- zapewnienie rozwoju osobowości dziecka zgodnie z oczekiwaniami rodziców,
- kształcenie poczucia tożsamości regionalnej, narodowej i religijnej.
2. Zadania gimnazjum w zakresie nauczania i kształtowania umiejętności:
- nauka poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania oraz czytania ze zrozumieniem
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia,
- dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych treści,
- rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych itp.),
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego,
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie,
- poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego,
- poznawanie dziedzictwa kultury narodowej, postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej,
- planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią coraz większej odpowiedzialności,
- skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym, przygotowania do publicznych wystąpień,
- efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm,
- rozwiązywania problemów w twórczy sposób,
- poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną,
- odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków,
- rozwijania sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań,
- przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych.
3. Zadania gimnazjum w zakresie wychowania:
- stwarzanie w szkole środowiska wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym),
- rozwijanie dociekliwości poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,
- uświadamianie życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych, jak i całej edukacji na danym etapie,
- uczenie samodzielności w dążeniu do dobra, w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, godzenia umiejętnego dążenie do dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialności za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolności własnej z wolnością innych,
- uczenie poszukiwania, odkrywania i dążenia na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia wielkich celów życiowych i wartości ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie,
- uczenie szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywanie do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych,
- przygotowywanie do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz możliwość doskonalenia się,
- kształtowanie postawy dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów, umiejętności współdziałania i współtworzenia w gimnazjum wspólnoty nauczycieli i uczniów.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej
Zapraszamy!!! |
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|